trying hard not to have pre-conceive ideas.... trying hard not to assumpt.... trying hard to hold on to deep sincere beliefs....

Monday, May 24, 2010

choc class


Huhuhu.. teruja sungguh aku masuk kelas cekelat nih.. almaklum la dgn tabiat aku yg suka mkn cekelat.. 

ok aku mulakan... masa dalam kelas tu aku ingat aku diajar buat cekelat... rerupanya aku diajar tuk mendekorasi cekelat, senang cite la.. panas kan je cekelat yg dah sedia ada  dipasaran.. then tuangkan je dalan acuan...ikut suka la apa jenis acuan pon... huhu.. tapi ada la teknik2 len yg diajar contoh boleh rujuk gambarajah 1.2. yang tuh ada la sejenis kaler tuk warnakan cekelat nih... tapi perlu diingat... mesti pakai yg oil base.. wah dah macam oil painting lak...huhu... pastu ada gak la yg boleh dipelbagaikan cekelat tu seperti di gambarajah 1.1 yang nih panas ka dark cekelat n white cekelat pastu campur kan n kacau sebati patu masukkan la segala macam jenis kekacang yang telah di 'roasted' huhu pastu tuangkan je dln acuan 4 segi bila dah keras... potong2 je ikut suka hati...


1.1
cekelat bar

    
1.2
coloured choc

1.3
lolychoc

1.4
dec choc 4 cake

No comments: